Tegenwoordig is het niet genoeg om alleen maar geweldig te zijn in het doen van haar om de drukste en meest gevraagde stylist te zijn. Met elke kapper die zijn werk op Instagram presenteert, hebben klanten een buffet met stylisten om uit te kiezen. Een snelle foto van het haar van uw klanten of een casual post zal uw ideale klanten niet naar u toe laten komen. Het vergt veel meer denkwerk en iets meer planning om de meest gevraagde stylist te worden.
Het is ook niet altijd gemakkelijk geweest voor mezelf; Ik begon in deze branche met minder dan $ 100 per week, achterin zittend in de hoop dat een klant binnen zou komen. Maar na vele jaren van falen en opnieuw proberen, heb ik mijn bedrijf kunnen opschalen naar meer dan zes cijfers in omzet achter de stoel.
Nu ben ik op een missie om alle stylisten te helpen dat soort succes te bereiken, terwijl ik de lelijke jaren van worstelen en niet rondkomen oversla. Dus ik heb deze gids samengesteld met de belangrijkste dingen die u vandaag kunt gaan doen om een niveau hoger in uw bedrijf te komen.
Waar zijn klanten naar op zoek?
Ons bedrijf leeft en ademt alleen als klanten ervoor kiezen dat we hun haar doen, dus waar zijn ze naar op zoek als ze proberen te beslissen wie het beste werk kan doen? Klanten zullen door je werk kijken en beslissen of je goed bij hen past en de stijl die ze willen.
Ten eerste merken klanten uw algehele merk en uw sfeer op. Heb je een kleurenthema, een specifiek ding waar je in gespecialiseerd bent, zoals foilyage of balayage? Zijn je foto’s van goede kwaliteit, of heb je ze snel in je stoel gemaakt? Dit zijn allemaal kleine details die ze meteen opmerken en kunnen voorkomen dat ze je zelfs bellen. Zelden kijken potentiële nieuwe klanten naar hoeveel volgers je hebt. Ze zijn op zoek naar kwaliteit, inhoud en persoonlijkheid. Ze willen met je mee en hebben het gevoel dat je ze begrijpt en waar ze naar op zoek zijn. Dus het begrijpen van deze dingen en echt specifiek worden over uw merk, de stem van uw merk (hoe u met uw potentiële nieuwe klanten praat), uw uniciteit, zoals dingen waarin u gespecialiseerd bent en die u heel goed doet, en het produceren van kwaliteitsinhoud (geweldige foto’s die mooi haar vastleggen) zijn de basis om de go-to haarstylist te worden.
Begin met het behandelen van uw bedrijf en marketingstrategie als een onderdeel van uw werk en niet als een hobby. Het is net zo’n groot deel van je succes als goed zijn in hairstyling. Je hoeft niet de beste haarstylist te zijn om de drukste te zijn. De meeste mensen willen zich verbinden, gehoord en geïnspireerd worden. En zodra u uw klanten of potentiële nieuwe klanten zich zo kunt laten voelen, bent u goud waard. Ik noem dit graag de weten, als en vertrouwen factor. Zodra uw potentiële nieuwe klanten beginnen te bereiken weten jij, ze zullen beginnen te als jij en dan vertrouwen jij. Als je eenmaal vertrouwen hebt bereikt, zijn ze bereid om groter te investeren en heb je een levenslange klant.
Wat kun je eraan gaan doen
Als u uw cosmetologielicentie hebt, bent u een ondernemer. Je bent verantwoordelijk voor jezelf, het voortzetten van je opleiding en het krijgen en houden van je klanten. Dus, met zoveel concurrentie tegenwoordig, is er geen beter ding dat je kunt doen dan jezelf te onderwijzen. Als je geen $ 1.000 investeert in het volgen van lessen, verwacht dan niet dat iemand $ 100 betaalt voor een knipbeurt. Ik geloof dat, om de go-to hairstylist te zijn, het niet alleen coole vibes op Instagram en mooie foto’s betekent; Ik geloof dat je goede zakelijke vaardigheden moet hebben om voor je klanten te zorgen.
Klanten willen dat dit gemakkelijk is, omdat ze meestal binnenkomen om verwend te worden, een paar minuten voor zichzelf hebben en hier naar uitkijken. Als het moeilijk is om een afspraak met je te maken, of als ze meerdere keren terug moeten komen om het op te lossen, of als ze zich gehaast voelen en geen prioriteit hebben, is de kans groot dat ze daarna niet meer terugkomen. Bovendien zullen ze hun vrienden alles vertellen over hun (niet-zo-geweldige) ervaring. Hier is een lijst met de belangrijkste dingen die je kunt doen om op weg te zijn om de go-to stylist te worden.
- Haaropleiding: Zoek naar enkele haartechnieklessen die je kunt volgen die je zullen helpen de allerbeste te zijn in wat je gepassioneerd bent om te doen.
- Bedrijfseducatie: Volg alle zakelijke en marketinglessen die je kunt om te beginnen met het ontwikkelen van je stem en merk. Klanten willen bij u boeken, ze kunnen u gewoon niet vinden.
- Werk samen met influencers: Maak vrienden met iemand op Instagram met een hoge betrokkenheid. Werk een deal uit met deze persoon om deir hair in ruil voor vier posts en Instagram stories, waarin staat dat ze dol zijn op hun nieuwe kapsel dat jij voor ze hebt gedaan. Dit zal je volgers, je potentiële nieuwe klanten een boost geven en het geeft je een heleboel inhoud om op Instagram te gebruiken.
- Onderzoek: Kijk op Instagram naar andere stylisten die het type kapsels doen dat jij doet en zie welke van hun content viraal gaat. Maak er een screenshot van en breng het in kaart in google-documenten om naar terug te gaan als je niet zeker weet wat je moet plaatsen. We willen opzettelijk zijn over alles wat we doen, zodat we onze tijd niet verspillen en opbranden.
- Inhoudsplan: Plan je wekelijkse berichten voor Instagram en andere sociale media. Het hebben van een plan zorgt ervoor dat u zichtbaar bent met de juiste inhoud die uw klanten begint aan te trekken.
- Wees consequent: Blijf opdagen en zet het werk in. Dit zal een beetje tijd kosten, maar het zal allemaal op zijn plaats vallen met toewijding en hard werken.
Nu, de go-to hairstylist zijn is niet alleen mooie foto’s op Instagram. Het gaat erom dat je een plan hebt en je laat zien als jezelf, vertrouwen hebt in je vaardigheden en gewoon bent. Het gaat erom dat je wordt opgeleid en gezien als iemand die weet wat hij doet en waarover hij praat. En het begint allemaal met het nemen van de beslissing dat je alles gaat doen wat nodig is om dat te veranderen. Sta jezelf toe om uniek jezelf te zijn en laat dat doorschijnen. Om meer te leren en haar biz besties te worden, volg me op @marrahsmagicalmane of @thehairdressersmagic. Of je kunt luisteren naar mijn podcast “The Hair Dresser’s Magic”, waarin we het hebben over alles wat met haar te maken heeft en de geheimen waar niemand het over heeft. Hopelijk tot daar!