Haar feiten: 60 interessante feiten over shampoo

Ben je op zoek naar zeer interessante feiten over shampoo, de industrie en haarverzorging in het algemeen? Goed nieuws, we hebben ze allemaal voor je. Shampoo en shampoo haar is iets wat we allemaal wereldwijd doen, maar niet op dezelfde manier of met dezelfde producten. Blijf lezen om een aantal ongelooflijke nieuwe feiten over het wassen van haar te leren.

1. Shampoo haarverzorgingsproduct wordt geleverd in een viskeuze vloeistof of staaf en wordt gebruikt om het haar schoon te maken.

2. Shampoo is het toonaangevende product in de wereldwijde haarverzorgingscategoriemarkt.

3. De wereldwijde haarverzorgingsmarkt wordt geschat op ongeveer 87,9 miljard dollar.

4. De wereldwijde shampoomarkt zal naar verwachting in 2028 met $ 39,58 miljard groeien bij een CAGR van 3,6%. De voorspelde periode is 2021-2028.

5. Door de Covid-19-pandemie groeide de wereldwijde shampoomarkt in 2021 slechts met 2,7%.

6. Tienermeisjes drijven de shampoomarkt wereldwijd aan.

7. Gezond, glanzend en sterk haar zijn de factoren die de wereldwijde shampoomarkt aandrijven.

8. De verzorging van het lange haar van mannen zal naar verwachting in 2027 een sterke drijvende kracht zijn in de shampoomarkt.

9. Natuurlijke, siliconenvrije, parabenenvrije en sulfaatvrije shampoos met 80-100 procent natuurlijk afgeleide ingrediënten zijn tegenwoordig erg populair op de markt. Sulfaat- en parabenenvrije shampoo en conditioner bieden hun eigen set voordelen in vergelijking met hun niet-sulfaatvrije tegenhangers.

10. De shampoomarkt is gesegmenteerd op basis van producttype, prijs, demografie, functie, toepassing en distributiekanaal.

11. De producttypecategorieën van shampoo zijn cosmetische shampoo, kruidenshampoo, 2-in-1 shampoo, kindershampoo, medicinale shampoo, standaardshampoo, droogshampoo en andere.

12. De prijscategorieën van Shampoo zijn economy, mid en premium.

13. De demografie van Shampoo is mannen, vrouwen en kinderen.

14. De functie van shampoo is dagelijks gebruik, anti-roos, medicinale o anti-haarval, droog en beschadigd haar en anderen.

15. De toepassing van shampoo is residentieel, commercieel en andere.

16. De distributiekanalen van Shampoo zijn supermarkten, hypermarkten, gemakswinkels, speciaalzaken en drogisterijen.

17. De landen die in het shampoomarktrapport worden behandeld, zijn de Verenigde Staten, Canada, Mexico, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zwitserland, België, Rusland, Italië, Spanje, Turkije, China, Japan, India, Zuid-Korea, Singapore, Maleisië, Australië, Thailand, Indonesië, Filippijnen, Rest van Azië-Pacific (APAC), Saoedi-Arabië, Verenigde Arabische Emiraten, Israël, Egypte, Zuid-Afrika, Rest van het Midden-Oosten en Afrika (MEA) als onderdeel van het Midden-Oosten en Afrika (MEA), Brazilië, Argentinië en de rest van Zuid-Amerika.

18. Noord-Amerika domineert de shampoocategorie in termen van marktaandeel en omzet en zal zijn dominantie voortzetten tijdens de prognoseperiode van -2029.

19. De Aziatisch-Pacifische markt laat een lucratieve groei zien in de prognoseperiode -2029 vanwege de vraag naar producten die oplossingen bieden voor grijs haar.

20. Unilever (VK) is de grootste speler op de productie van shampoomarkten.

21. Al in 3000 voor Christus wasten vrouwen hun haar met dezelfde zeep waarin ze baadden, die was gemaakt van dierlijk vet, plantaardige olie en alkalisch zout.

22. Het woord “shampoo” is afgeleid van de Hindi woord “Champo,” die is afgeleid van de Sanskriet woord “cHapayati” wat ‘kalmeren’ betekent.

23. De eerste effectieve shampoo werd gemaakt in India door te koken Sapindus of zeepbessen met gedroogde Indiase kruisbes of Amla en met behulp van het gezeefde extract in 1762.

24. Engelse haarstylisten kookten zeepkrullen in water, voegden geurige kruiden toe en gebruikten dit brouwsel om haar te wassen vóór de jaren 1900.

25. In de vroege jaren 1900 begonnen mensen zeepstaven te gebruiken om hun haar in Engeland te wassen.

26. In 1924 introduceerde Procter &Gamble (P&G) zijn zeepvrije vloeibare zeep genaamd Drene in de Verenigde Staten.

27. Dreen is gemaakt met synthetische oppervlakteactieve stoffen en komt het dichtst in de buurt van moderne formules.

28. In 1961 introduceerde Head &Shoulders de eerste anti-roos shampoo met zinkpyrithione.

29. De eerste Head &Shoulders shampoo kostte wetenschappers 10 jaar om te maken.

30. In 1986 werd de twee-in-één shampootechnologie uitgevonden.

31. In 1995 begon Chaz Dean met het maken van reinigingsconditioners.

32. Berlijns chemicus Hans Schwarzkopf uitgevonden Schaumpon, een violet geurend poeder dat verkrijgbaar werd in Duitse drogisterijen.

33. 25 jaar later introduceerde Hans Schwarzkopf de eerste fles vloeibare shampoo in Europa.

34. Shampoogebruik is aanzienlijk hoger bij vrouwen van 20-30 jaar oud.

35. Shampoo is ontworpen om opbouw in het haar te elimineren zonder te veel talg te verwijderen.

36. Shampoo wordt gemaakt door een oppervlakteactieve stof zoals natriumlaurylsulfaat of natriumlaurethsulfaat te mengen met een co-oppervlakteactieve stof zoals Cocamidopropyl betaïne in water.

37. Roos, gluten- of tarweallergieën, gekleurd haar en een voorkeur voor volledig natuurlijke producten kunnen profiteren van speciale shampoo.

38. De toenemende vraag van de consument naar biologische en natuurlijke producten zal in de prognoseperiode van tot 2029 winstgevende kansen bieden aan shampoofabrikanten.

39. Droogshampoo wordt gemaakt met een basis van alcohol of zetmeel.

40. Bij het spuiten van droogshampoo neemt de alcohol of het zetmeel de olie en het vet van het haar op.

41. Aziatische mensen gebruikten kleipoeder als een haarreinigingsmiddel in de late 15e eeuw.

42. In de late jaren 1700 begonnen mensen in de Verenigde Staten de aarde en kattenbakvulling van Fuller te gebruiken om pruiken te ontgeuren.

43. De eerste commercieel verkochte waterloze droogshampoo was Minipoo en verkocht in 1940.

44. Minipoo Dry Shampoo werd geproduceerd van de vroege jaren 1940 tot de late jaren 1960.

45. In 1971 introduceerde Klorane in Frankrijk haar sprayvorm droogshampoo met brandnetel.

46. De Klorane droogshampoo was bedoeld voor nieuwe moeders om in het ziekenhuis te gebruiken.

47. Paarse shampoo is gemaakt voor geblondeerd blond haar.

48. Paarse shampoo is ontworpen om koperachtige tinten bij blondines te neutraliseren.

49. Paarse shampoo gaat gele, oranje en koperachtige tinten in blond haar tegen.

50. Paarse shampoo is paars omdat paars het tegenovergestelde is van geel.

51. Mobiele zoekopdrachten naar shampoo zijn de afgelopen twee jaar met 130% gestegen.

52. De wereldwijde shampoomarkt werd in 2021 gewaardeerd op USD 31,32 miljard.

53. De wereldwijde shampoomarkt zal naar verwachting in 2029 USD 43,20 miljard bereiken.

54. De wereldwijde Shampoo registreerde een CAGR van 4,10% tijdens de prognoseperiode -2029.

55. Het grootste shampoomerk in de Verenigde Staten is P &g’s Aussie, met een omzet van $ 114,8 miljard.

56. Het op een na grootste shampoomerk in de Verenigde Staten is Unilever’s Dove, met een jaaromzet van $ 7,907 miljard in 2021.

57. Het op twee na grootste shampoomerk in de Verenigde Staten is Alberto VO5 van Unilever, met een jaaromzet van $ 1,6 miljard in 2021.

58. Het op drie na grootste shampoomerk in de Verenigde Staten is John Paul Mitchell, met een jaaromzet van $ 1,0 miljard in 2021.

59. Het op vier na grootste shampoomerk in de Verenigde Staten is Unilever’s Suave, met een jaaromzet van $ 672 miljoen in 2021.

60. Meer dan 548 miljoen shampoo-eenheden worden jaarlijks in de Verenigde Staten verkocht.

Bronnen: Yahoo!, Statista, Fortune Business, Think Google, Data Bridge, NYKAA, WebMD, National Museum of American History, Zippia.